Thursday 13 May 2010

Lagi pasal Piala Thomas

Kalau orang kata lelaki tak erti multi-task, memang tak merangkumi lelaki Malaysia. Lelaki2 Malaysia, bukan main terrer… masa tengok badminton, boleh juga kecoh kat facebook, sms tak berhenti-henti. Kat facebook, bukan update status saja, komen pun tak berhenti. Itulah dia, lelaki2 Malaysia handal multi-task.

Woaaah… Hafiz yang main lembab semalam kembali jadi penyelamat. Aku rasa, isteri semalam tak beri seks kot, jadi hari ini tenaga sudah kembali. Harap-harap, jangan bagi sampai hari Jumaat. Tunggu ya, Puan Hashim.

Baik aku jangan cakap banyak, kawan aku dah marah sebab aku caci Hafiz. Itu pun, kawan aku marah kat facebook… Hafiz, aku cakap untuk ketawa je… bila main Bao Chun Lai nanti, tolang pastikan dia “bao chun doi” ok?

Mungkin ianya takdir… esok 13 Mei, tarikh hitam dalam sejarah negara. Tapi, malam ini, aku sungguh bangga seluruh rakyat Malaysia yang tak kira kaum, tak kira bangsa, tak kira agama, sama2 menyokong pemain negara yang berbilang kaum. Kalau yang caci pun, main2 saja…

Aku dengar, orang yang tengok kat shopping complex pun jerit gila. Macam mana aku tahu? Dari facebook, mana lagi…

Kononnya, ada NGO yang menganjurkan perjumpaan esok yang bertema
Mei 13 “Melayu Bangkit” sempena menyambut ulang-tahun 13 Mei. Kononnya, dah dibatalkan. Semangat perpaduan dari badminton terlalu kuat kot.

Cakap pasal perpaduan, aku rasa slogan 1Malaysia tak terrer lah. Aku ada satu cadangan… tukar 1Malaysia ke 1Badminton… lagi hangat. Pasti semua rakyat suka.

Tumbangkan kubu China Jumaat ini… semangat 1Badminton!


1 year ago…
The Jacke story

3 years ago…
A tribute and a game for few

17 comments:

fufu said...

bao chun doi!!! omg!!!! lol jangan!!! dia pun mau seks sama isterinya :) yeah 1badminton!! sokong

deus X machina said...

haha...cayalah hafiz...sangat tak dijangka mata kemenangan dari hafiz hashim...ingatkan dari beregu kedua...


btw add la my fesbuk zewt...hehe

day-dreamer said...

Badminton benar-benar meng-unite-kan kebanyakan rakyat Malaysia... tapi fenomena ini tak akan berpanjangan...

Moga-moga ada good show daripada pemain kita apabila bertemu dengan China. :)

missironic said...

Hahaha.. setuju! 1Badminton lagi efektif daripada 1Malaysia.. Ada contoh lagi sekarang. Hahahaha... Dan yea, betul.. saya tgk org kat shopping complex boleh henti apa yg mereka tgh buat untuk menonton perlawanan semalam... semua mata glu kat TV, lepas tu.. bila msia skor, heboh mereka semua menjerit. Hahaha...

Clare said...

Hidup Zewt! Oooppss!!!

Unknown said...

Zewt

Saya telah membuat kesimpulan tentang kebanyakan lelaki di Malaysia - mereka tak kuat semangat, tak cukup stamina, cepat gelabah dan suka menuding jari bila tidak mendapat apa yang dihajati (Heck, sounds like PERKOSA la).

Dalam masa 15 minit menonton bergu kedua negara, saya telah mengeluarkan perkataan dan bunyi yang memeuhi kuota sehari saya -0 sungguh menakjubkan penangan pemain badminton Malaysia.

Syabas kepada pasukan badminton kita. Lawan tetap lawan!

p.s. lelaki malaysia multi-task semalam? Saya menyangkal pendapat awak sebab kaum hawa multi-task 10 benda yang berbeza dalam satu masa. Awak semua multi-task pasal benda yang sama - badminton. Cuba lagi lain kali

BravoEagleHotel said...

Hafiz tak selembab bila kena JepunISED kerana Jaochim "Left his soul in Kopenhagen"
Bao Chon Toi Hahahaha Good 1 !

Ir. Hanafi Ali said...

Zewt.

Saya sudah cadangkan dalam facebook status saya supaya Piala Thomas ini dinamakan semula sebagai Piala Rosmah kalau Malaysia menang tahun ini.

Kalau Malaysia kalah, kita panggil Piala Najib.

Malaysia Boleh. 1Malaysia.

Anonymous said...

Kalah dengan Jepun sebab Si Rosmah ada. Menang dgn Denmark sbb Si Rosmah tiada. Harap2 lepas ni Si Rosmah jgn datang....Bawa Sial...

Fi-sha said...

Saya sangat setuju dengan Anon 11:29 - kekalahan yang tak masuk akal pasukan Malaysia semasa bertemu pasukan Jepun adalah disebabkan oleh kehadiran 'one blop of evilish being' di stadium, sehingga mengganggu gugat ketenteraman mental pasukan kita.

Sekarang kita tahu kenapa negara kita sentiasa dirundum kacau bilau dengan salah laku and ketidakperadaban lelaki malaysia di dalam kabinet (dapur)

p.s. (nota kaki) - that blop of evilish being is so damn powderful!

Jerine said...

Aiya.. Malaysia kalah pasal Rosmah pergi tengok badminton lah. Rambut dia terlalu besar, mengacau pemain negara tak boleh tengok dengan baik.

Anonymous said...

Ha ha ha... Setuju sgt ngan Jerine 10:54.... Pemain malaysia sesak nafas ngan rambut yang bergerembang....

eiling lim said...

haha... this is very good for my Friday reading!

zewt said...

fufu - haha... he didnt get the chance to make him bao chun doi lah.

deus X machina - bergu kedua try hard dah... kredit kepada mereka.

day-dreamer - badminton, nadi hidup rakyat malaysia haha.

missironic - patut begitu, hanya penyokong yang dapat mengubah masa depan sukan negara.

Clare - hahaha...

Fi-sha - hahaha... jadi, tengok badmindon, cakap badminton, blog badminton dan update facebook pasal badminton, semuanya dianggap satu aktiviti saja...

zewt said...

BravoEagleHotel - hello there... well, joachim persson is not the player he was before, nasib baik.

Hansac - hahaha... kalau kalah jadi...

anon @ 13/5 11.29am - beb, ada orang search pasal R sebab skuad kalah... aku mungkin kena beb... careful sikit.

Jerine - hahahaha... semua blame dia.

anon @ 14/5 10.48am - kesian...

eiling lim - hopefully no BM overdose.

missironic said...

majulah sukan untuk negara! ;)

zewt said...

missironic - itu sudah pasti!